Jsem fyzioterapeutka,

trenérka a výživová

poradkyně

Můj příběh

Nebylo to vždy růžové...

Pohybuji se bez bolestí, mám fit tělo a vlastně mě nic netrápí a mohu si užívat života. Nebylo tomu tak, ale vždy. Sportovala jsem s bolestmi, zapomínala na vyrovnávací cvičení a nevědomky si tak stále ubližovala. Začněme ale od začátku.

Sportovní minulost

Sportu se věnuji už od mala. Jsem hodně ctižádostivá a tak jsem se vždy pohybovala na výkonnostní úrovni a pravidelně závodila. Odhodlání a 100% nasazení však s sebou nese rizika a potíže pohybového aparátu. Zvlášť když nevíte nic o dysbalancích a kompenzaci. Bolesti krční páteře, spodních zad, kyčlí a ramen byly vcelku na denním pořádku. Stravu jsem nikdy nějak neřešila, ale intuitivně jsem si vybírala spíše zdravější verze potravin.

Pro základní představu. V období základní školy jsem se věnovala atletice. Hlavně delším běhům a skokům. V rámci školy jsem absolvovala nespočet závodů a získala i cenné kovy.

Dalším milníkem bylo sportovní lezení. Na umělé stěně tak i venku na skalách. V této době jsem začala trpět na bolesti krční páteře a šíje. Absolvovala jsem rehabilitace s elektroléčbou a dostala domácí cvičení. Opět závody a to jak v lezení na obtížnost, rychlost tak i boulder. Soutěžila jsem na oblastní, republikové, evropské i světové soutěži.Jednoho krásného dne jsem si na závodech v boulderu dost pochroumala kyčel. Ono taky patička postavená v úrovni ramene a šup rup nahoru. I co si budeme nalhávat lezení je poměrně horní polovinu těla přetěžující sport. Základní protažení jsme dělali, ale bez dalšího vyrovnávacího cvičení.

Bod zlomu

Na začátku střední školy jsem se dostala k veslování. Těžila jsem hodně ze síly horní poloviny těla. A šlo mi to. Což mě motivovalo opět k závodění. Trénovala jsem na vodě, tak i na suchu. V průběhu školy, jsem si našla přítele a čas věnovala spíše jemu. V této době jsem se začala více zajímat o to co jím. Vliv potravin na lidský organismus, jednotlivé složky potravy a podobně.

Volba co dál dělat

Volba vysoké školy přišla tak nějak náhodně. Můj původní plán stát se lékařkou by zatracen zjištěním, že existuje obor, který naplňuje všechny mé zájmy. Sport a výživu. Obor regenerace a výživa ve sportu na fakultě sportovních studií, byl něco jako splněný sen.

Regenerace a výživa ve sportu

Při nástupu na vysokou školu jsem se seznámila s jednou holčinou a ta mi ukázala kouzlo pole dance. Věnovala jsem se mu celé studium a i část toho dalšího. Jedná se o silový a koordinační typ sportu, kde o výkonu rozhoduje spousta aspektů. Netrvalo dlouho a ozvaly se bolístky. Způsobovala jsem si opakované blokády žeber. A nakonec to vyústilo v dlouhotrvající bolest ramene, která mne stopla. Stravu jsem řešila a využívala jsem poznatky ze studia. Současně jsem objevila další sport a tím byl crossfit.

Fyzioterapie

Maximálně jsem využila potenciál svého těla a taky po informacích ze studia jsem už věděla jak na to. Jako další obor jsem si vybrala fyzioterapii a objevila jsem tak další možnosti. Chtěla jsem zabránit poškozování svého těla a přesto závodit. Z počátku šlo vše velmi dobře. Jen při závodech, kde vítězí ego nad myslí, jsem polevila a způsobila si zranění spodních zad. Nemožnost cvičení mi umožnila více se věnovat výživě a zkoumat možnosti jak udržovat tělo i s menší frekvencí cvičení.

Studium v praxi

Studiem a pílí se mi podařilo z toho zranění vyváznout bez větších potíží. Praktikovala jsem sadu cvičení, které mě postavilo zpět na nohy. Sportu se věnuji dál. Současně se snažím moje vědomosti předávat dál, aby se i ostatní mohli poučit z mých chyb a vyhnuli se tak případnému zranění.

Teď to chci předat dál

Důležité je znát své tělo, pracovat na něm. Každý máme své momentální limity a srovnávání s ostatními tak nikam nevede. Za tu dobu jsem vystudovala regeneraci a výživu ve sportu, fyzioterapii, učitelství tělesné výchovy se zaměřením kondiční trenér a absolvovala spoustu odborných kurzů. Edukovana jsem více než dost. Také cítím, že toto je mé poslání. Pomáhat lidem, pomáhat předcházet zraněním. Řešit zranění již proběhlé, zlepšovat kondici a stav těla při dysbalancích. V neposlední řadě také pomáhat s úpravou jídelníčku ať už redukčního nebo nabíracího typu.

Tohle vše bych Vám chtěla předat dál. Nejideálnější bude forma ebooků, videí a praktických seminářů. Spoustu informací se můžete dozvědět také na blogu, kde se pokusím každý týden přidávat nějaké zajímavé téma.