Pohyb

Potřebuješ změnu ve svém tréninku? Chceš se někam posunout? Nebo chceš jen trénovat bez bolestí?

Pohyb, trénink, sport. Pokud je prováděn pravidelně a s určitým účelem, tak by měl mít strukturu a respektovat individuální potřeby.  Ať už jde o kondici, sílu, pohyblivost, stabilitu vždy je mým cílem zdraví a zdravý pohyb. Tréninkový plán je tvořen individuálně, na doma, na ven, do posilovny nebo crossfitového gymu. Níže je několik odpovědí na otázky, které se mi často v emailech opakují.

  • Co je to program pohyb a pro koho je vhodný?
    Program pohyb je forma online spolupráce, která usnadňuje naši spolupráci. Ať už kvůli času a nebo vzdálenosti osobních setkání. Podobně jako výživa je potřeba na počátku vyplnit dotazník. Stanovíme si cíle a možnosti jejich plnění. Program je vhodný pro pokročilé cvičence. Pro úplné začátečníky je vhodnější forma osobních tréninků. Pohyby je potřeba provádět technicky správně, jedině tak mají kýžený efekt na naše zdraví.
  • Co od něj očekávat?
    Klientovi je k dispozici online tabulka s rozpisem cviků, sérií, opakování, tempo, váha. Zaměření a styl tréninku volím individuálně podle potřeb klienta. Jako fyzioterapeutka se zaměřuji na zdraví a volím cviky tak, aby nedocházelo k přetěžování těla a bolesti. Nevyhýbám se však ani silovým cvikům a cvičením s odporem. Naopak, silové cvičení považuji za velice benefitní.
  • Jak probíhá spolupráce pohyb?
    V prvé řadě je potřeba napsat email s požadavkem. Klienty si spíše vybírám a počet míst mám omezen. Pokud se domluvíme tak po připsání platby odesílám dotazník k vyplnění. Ráda mám také osobní setkání případně hovor. Zhodnotíme dosavadní snažení, zkontrolujeme techniku a stanovíme cíle. Následně tvořím pohybový (tréninkový) plán. Rozpis je online stejně tak následná komunikace probíhá formou emailů a zpráv. Během spolupráce u problematičtějších cviků vyžaduji video vybraného cviku, abych zhodnotila provedení.
  • Na jak dlouho program je?
    Spolupráce a základní tréninkový rozpis je na 6 týdnů. Za těchto 6 týdnů si klient projde základními cviky a naučí se práci s tabulkou. V průběhu dalších týdnů (měsíců) splníme cíle. Je potřeba si uvědomit, že vytoužené svaly nenarostou za pár týdnů. Přebytečného tuku se také nezbavíme několikatýdenním úsilím ve formě kardia a zběsilým posilováním. Vše má svůj čas. A hlavně budování správných návyků vyžaduje vlastní úsilí a čas.